Kontrolór obce

Ing. Jaroslav Hospodár

Tel. č.: 0905 837 323
E-mail: j.hospodar@netkosice.sk

Stav: ženatý
Vek: 51 rokov

Dosiahnuté vzdelanie:
- vysokoškolské : Vysoká vojenská škola týlového a technického zabezpečenia v Žiline, odbor finančný

Prehľad doterajších zamestnaní:
1979 – 1996 náčelník finančnej služby vojska pozemného, rádiotechnického, PVOS, strediska výcviku zahraničných pilotov pri VVLŠ SNP
1996 – 2000 zamestnanec Okresného úradu Košice III. vo funkciách vedúci odboru financií, vedúci odboru financií a poverený riadením okresného úradu, vedúci ekonomického oddelenia odboru školstva, mládeže a telesnej kultúry
09/2000 SZČO
09/2000 – 04/2001 rozpočtár odboru školstva, mládeže a telesnej kultúry OÚ Košice – okolie
05/2001 – 07/2001 náčelník finančnej služby Strednej vojenskej leteckej školy Košice
od 03/2003 kontrolór mestskej časti Košice – Poľov
od 02/2007 kontrolór Obce Čižatice
od 06/2007 kontrolór Obce Poproč
od 7/2007 kontrolór Obce Jasov
od 1/2008 kontrolór Obce Haniska

Kompetencie hlavného kontrolóra

Hlavného kontrolóra volí na 6 rokov a odvoláva obecné zastupiteľstvo. Hlavný kontrolór je zamestnancom obce a ak Zákon SNR č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov neustanovuje inak, vzťahujú sa na neho všetky práva a povinnosti ostatného vedúceho zamestnanca podľa osobitného predpisu. Hlavný kontrolór sa zúčastňuje na zasadnutiach obecného zastupiteľstva a obecnej rady s hlasom poradným; môže sa zúčastňovať aj na zasadnutiach komisií zriadených obecným zastupiteľstvom.

Hlavný kontrolór vykonáva kontrolnú činnosť, ktorou sa rozumie kontrola:

  • zákonnosti, účinnosti, hospodárnosti a efektívnosti pri hospodárení a nakladaní s majetkom a majetkovými právami obce, ako aj s majetkom, ktorý obec užíva podľa osobitných predpisov,
  • príjmov, výdavkov a finančných operácií obce,
  • vybavovania sťažností a petícií,
  • dodržiavania všeobecne záväzných právnych predpisov vrátane nariadení obce,
  • plnenia uznesení obecného zastupiteľstva,
  • dodržiavania interných predpisov obce a kontrola plnenia ďalších úloh ustanovených osobitnými predpismi.

Kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra obce podlieha:

  • obecný úrad,
  • rozpočtové a príspevkové organizácie zriadené obcou,
  • právnické osoby, v ktorých má obec majetkovú účasť, a iné osoby, ktoré nakladajú s majetkom obce alebo ktorým bol majetok obce prenechaný na užívanie, a to v rozsahu dotýkajúcom sa tohto majetku,
  • osoby, ktorým boli poskytnuté z rozpočtu obce účelové dotácie alebo návratné finančné výpomoci, či nenávratné finančné výpomoci podľa osobitného predpisu v rozsahu nakladania s týmito prostriedkami.

Úlohou hlavného kontrolóra je aj:

  • predkladať obecnému zastupiteľstvu raz za šesť mesiacov návrh plánu kontrolnej činnosti,
  • vypracovávať odborné stanoviská k návrhu rozpočtu obce a k návrhu záverečného účtu obce pred jeho schválením v obecnom zastupiteľstve,
  • predkladať správu o výsledkoch kontroly priamo obecnému zastupiteľstvu na jeho najbližšom zasadnutí,
  • predkladať obecnému zastupiteľstvu najmenej raz ročne správu o kontrolnej činnosti,
  • spolupracovať so štátnymi orgánmi vo veciach kontroly hospodárenia s prostriedkami pridelenými obci zo štátneho rozpočtu alebo zo štrukturálnych fondov Európskej únie,
  • vybavovať sťažnosti, ak tak ustanovuje osobitný zákon,
  • povinne vykonať kontrolu, ak ho o to požiada obecné zastupiteľstvo.